lördag 1 augusti 2009

Ensamstående

Idag är första dagen som ensamstående mamma för mig. Larsa är i Mantorp o kollar på bilar med Togge m.fl.... Vi tycker Siri är för liten för att följa med på sånt iår så då får jag vara hemma. Hitills har det gått strålande. Det känns sjukt vuxet att ha hand om hela familjen själv, och klara av det så bra ;) Jag o Siri kunde äta frukost samtidigt efter mycket om o men. Jag har fixat till mig och slagit in paket med en hand. Tillslut somnade hon och vi kunde gå ut på promenad med vagnen. Då blev Safira glad som hade sina behov att uträtta. Det blev en lång promenad och solen gjorde sig mer o ch mer påminnd. Liksom Safiras tunga.

Nu är hunden på gräsmattan o Siri på altanen i vagnen. Själv ska jag fixa någon lunch till mig och bläddra igenom Halens katalogen som vi fick i veckan.

Vi ska på barnkalas i eftermiddag. Siri blir 2 veckor idag. Ja, om tre timmar faktiskt. Men det är inte henne vi ska fira. Utan Sebbe, som blev 2 år i Onsdags. Hoppas vädret håller i sig så vi kan sitta ute i Frövi. Alltså ännu mera vuxet på schemat.

Gårkvällen i Kumla var väldigt lyckad och trevlig! Det var länge sedan vi sågs alla tjejerna. Så länge sen att vi faktiskt blivit två till. Amos o Siri. Inte långt kvar förren Jennie o Martins "lillgris" tittar ut nu. Hon är i v. 35, och ökar ;) Kanske hinner jag slänga in lite av de trevliga bilderna som blev tagna igår. Det märks!

Inga kommentarer: