fredag 31 juli 2009

16 grader och regn :(

Idag fick Siri sin första post i postlådan. Det var ett startpaket från GoBoken med en hel massa roliga leksaker och böcker.

En tant var här från BVC och skrev in oss imorse. Hon hade jobbat med detta sedan -81 och hade hand om mig när jag var så liten som lilla Siri är. Nej, hon kom inte ihåg just mig, men hon hade hand om alla barn som föddes i mitt område då. Siri kläddes av nakis och vägdes idag. Hon hade gått upp massa i vikt. Nu är hon 3820g stor. Det var jättebra :) Hon tyckte Siri var ett charmtroll och var impad över att hon låg vaken och tittade runt lite när hon kom. Istället för att bara äta lr sova. Väldigt duktig är hon alltså, lilla stumpan!

Igår var morbror Axel sjukskriven för sitt sågande av ben. Men han skulle ju äta för det, så vi möttes upp utanför Restaurang Parken. För engångs skull var maten sådär. Men vi träffade på både Larsas gamla chef och min pappa o hans jobbarkompisar. Det verkar vara på Parken alla hänger.

Efter lunchen åkte vi hem till Parv för att avnjuta kaffe o kaka. Kom på att vi glömt skötväskan hemma så jag släpptes av där o L coh en sovande Siri åkte hem o skulle hämta. Han vände vid Rejmes för han kom på att han inte hade ngr hemnycklar med sig. Så fick köpa bjöjor och våtservetter på Konsum. Nu finns det extra resurser i bilen. Kan tydligen vara bra att ha :)

Ikväll ska jag o Siri hem till Jennie och mysa med Linn, Li och Amos. Det skall även ätas massa gott. Så som tacos och marängswiss, har jag hört ;)

Inga kommentarer: