torsdag 30 juli 2009

Min vikt

Under min graviditet gick jag upp 13 kg. Min BM sa att man går ner ca 10 kg efter själva förlossningen. Det lät bra tyckte jag. Dagen efter förlossningen, på BB, hittade jag nånting som såg ut som en våg i korridoren. Jag ville väldigt gärna ställa mig på den, men den såg lite läskig ut och hade så många knappar att det kunde vara instrumentpanelen i ett flygplan. Jag avvek från platsen.

När jag kom hem o fick ställa mig på vågen hade jag gått ner ynka 6 kg. Skit barnmorska o ge mig falska förhoppningar. Men dagarna gick och mina kilon rasade, bokstavligt talat. Igår hade jag endast ett kg kvar tills jag är nere på min utgångsvikt, och mina gamla jeans kommer jag i sedan flera dagar tillbaka :D

Som jag har längtat efter mina gamla vanliga byxor! Att slippa alla mammabyxor är för mig en befrielse! När man skulle klä på sig förut var det inte ovanligt att det blev 3-4 lager kläder över just magen. Ett vanligt toabesök tog en kvart. Och det hände att jag glömde fälla ner och upp alla klädesplagg över magen innan jag kom ut från skithuset :-O

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Den vågen på BB ställde jag mig på redan ngr timmar efter förlossningen :P Då hade jag gått ner 12 kg =)

Men jag hade mkt vätska i kroppen så va inte konstigt att jag gick ner så mkt på engång!