tisdag 21 juli 2009

Inatt....

... var vi småbarnsföräldrar. Lilla Siri ville knappt sova en blund. Eftersom mina ögon trillade ihop trots skrik på nära håll så tog L första passet. Hon ville inte! var tyst sålänge han gullade o puttade med henne men lades hon ner skreks det direkt. Vid 4 fick det bli min tur. L somnade innan huvudet var på kudden och jag gick ner o övade mer amning. Vi båda somnade av korta stunder i soffan. Jag sittandes i morgonrock och svullna ögon..... Är det här livet som väntar nu?

Vi får hoppas på en bättre natt som kommer. Det gick ju inte så långt att jag önskad henne något illa, men det tar på en! Idag är jag och L glada över att vi har varandra och inte är ensamstående på något sätt :D Hur gör ensamstående? Det måste vara fruktansvärt jobbigt.

Jag blev glad när jag läste om mig själv på Jennies blogg nyss:
"Eline är en av de tappraste jag vet och framför allt så har hon mer energi än ett helt dagis. Hon kommer aldrig få slut på tålamod eller känna att hon skulle kunna döda för att få sova en liten stund. Hmm hon kanske är en vampyr, de behöver ingen sömn..."

Är det sån energi jag utstrålar? Det låter som en riktig superkvinna! ;)

5 kommentarer:

Li sa...

Jag tror inte ert liv kommer se ut så nu! Det går över, blir bättre hela tiden och om en sisådär två veckor kommer ni säkert märka att det mesta flyter på helt ok. Hang in there! Hoppas Siri vänder rätt dygnet snart iaf. Jag minns att jag skrev nästan exakt samma sak i bloggen när Amos var nyfödd.. Hur gör ensamstående? Kram!

Mel__666 sa...

Så här är det oftas för de flesta småbarnsföräldrar första tiden. Ja fick inte så mkt sömn den första tiden heller när Kirah va liten. Men sen hände något efter 2 veckor så sov hon hur bra som helst fram till 8 månader. Så det finns hopp tro mig det kommer bli bättre.
Sänder styrke kramar.

Mel__666 sa...

Här kan du följa en ensamstående mammas vardag hennes dotter heter oxå Siri http://rainbowarrior.blogg.se/

Linda sa...

Ååh de är nog tungt första tiden, som Li säger =) 2 första veckorna hörde ajg av henne att de var som tungast, sen kommer allt dansa (nästan, hihi)..Det bästa av allt, är att du faktiskt FÅR sova en massa hela dagarna om du vill =)

Jaa, jag e nog beredd att hålla med Jennie, du har alltid ett flin och ser så himla lycklig ut! =)
Ialf när ajg träffat dig!
Hoppas ni mår bra allihopa!
Kram!

E-line sa...

Ja, vi får se hur länge det är såhär. Men jag tycker det går lite bättre för varje natt.

Nog är jag lycklig alltid =)