tisdag 14 juli 2009

När får jag min räkmacka?

Tänkte för 5:e dagen irad åka till Ässundet för att njuta av deras goda räkmacka idag. Så blev det inte, idag heller. Tiden gick och jag blev helt enkelt För hungrig. Ville ha mer mat o snabbare :) Det blev Subway som vi tog med ut till Strömsholm o åt. Där är det igenbommat på riktigt nu. alla fönster och dörrar är igenspikade. Synd på ett så fint ställe! Det ligger ute till försäljning för 1,5 milj. Skulle vara ett roligt projekt :)

Hur som helst. När vi satt där o njöt av våra varma baguetter så började det dugga. Dugget övergick ganska så snabbt till regn. Larsa hade vid den här tiden redan ätit upp, eftersom han äter dubbelt så snabbt som mig. Han tjata om att jag åt långsamt o kastade min dricka i backen (läs råkade putta omkull den) Jag fick äta slutet på min måltid i bilen.

Åkte sedan hem till parvel som försäkrat oss om att han var hemma. Så vi slängde in hunden på hans balkong o bankade på rutan. Ingen öppnade. Väntade ett tag o knackade igen. Ingen respons. Nu hade pizzeriakillarna som satt ute o hade rast på andra sidan gatan börjat garva högt åt oss. Balkongen ligger ca 70 cm ovan mark och sedan är det plåtväggar på ca 1 meter på det. = vi kom inte åt Safira för att ta tillbaka henne. Jag fick gå runt huset o knacka på den vanliga dörren. Han var ju hemma. Men hade haft sån hög musik att han inte uppmärksammat knackningarna på rutorna en meter ifrån där han satt......

Jag upplyste om att han hade besök på balkongen. Han såg förvånad ut o gick o öppnade. Där kom en Safira som ett skott in o hitta ett gammalt ben som hon gömt undan till just ett sådanthär tillfälle.

Kvällen avslutades i Kumla hos C & M. Crille tog fram dricka ur kylen o sa; Zingo blir bra, till mig, o garvade =) Monica hade fått en bula på magen o kände fllitigt efter de första sparkarna som kan komma närsomhelst!

Inga kommentarer: