måndag 6 juli 2009

Skötbord, check!

Ringde mamma under Safiras o min morgonpromenad imorse o kollade med henne hur sockerärtor resp. foderärtor ser ut/smakar. Det visade sig att vi har ett helt gärde här i närheten med söta små sockerärtor. Ännu en gång kom hundlortspåsarna till användning och jag fick med mig ett helt gäng ärtskidor hem.
Ikväll blir det tacogratäng/tacopaj med en stor grön sallad med ärtor i!

När vi kom hem byggde jag ihop det sista på skötbordet. Det är nu målat i vattentätfärg och sedan iklädd en riktigt plastig vaxduk. Nu ska bara torktumlaren kopplas ur och bäras ner i källaren. För det krävs lite speciella verktyg som min bror råkar ha i sitt jobb. Men han är ju som vanligt nere o super farligt nära danskarna, ja i Danmark oxå faktiskt. Men han borde komma hem ikväll, efter att han o gänget har gjort Ullared på vägen hem. Shoppoholic där! ;P


Safira är med o provar så det håller för några kilo bebis.

Inga kommentarer: