måndag 20 juli 2009

♥ ♥ ♥ Siri ♥ ♥ ♥


Ja, Siri ska flickebarnet få heta. Några andranamn är inte bestämda helt däremot. Siri hette Larsas Farmors mor, så det passade bra att vi fastnade för det :)
Hon är så snäll, så snäll. Sover bara änsålänge. På nätterna vaknar hon o skriker ibland men det står jag ju ut med.
Idag har vi haft besök från klockan 12 till 19. Li, Marcus o Amos var först på plats. Sen tittade Jennie o Martin in, och så kom Morfar Leif och Morbröderna Axel o Erik. Siri sov sig igenom alltihopa. Det har stundtals varit så kul idag att jag fått hållt igen skrattet för att inte spänna mina ömma muskler. Vi har bl.a. skrattat åt Jennies pappa som brukar slå rådjur (och hästar) i pannan så de lugnar ner sig. Hysteriskt kul när man fick höra hela historien!
Imorrn förmiddag kommer barnmorskan på hembesök. Min har semester så kommer hit en annan tant. Det ska stickas o ta PVC (?) prov på lilla Siri. Vid lunch ska Faster Mia och hennes söner komma o hälsa på oss från storStockholm. Sen har vi inga fler besök inbokade för imorgon. Och jag är sjukt sugen på o gå ut o prova vagnen. Tyvärr ska det ju regna imorrn, så vi får se.....

3 kommentarer:

Malin sa...

Hon är väldigt lik dig Eline, tycker jag! Och vilket fint namn hon ska få. =) Hoppas på att få träffa er nån dag. Kram till er!

Linn sa...

Vad fin hon är! Jag vill också hälsa på! Onsdag eller fredag, kanske?

Lidonia sa...

Vilket fint namn...hehe...fast vi hade en tokig tant som hette det för ett par år sedan ;)

Ja Jerker sa det till Larsa att ni får hojts till när ni orkar med besök. Brukar vara så många som drar och sliter i en.

Många kramar från hela familjen Thuring-Nilsson