lördag 25 juli 2009

Hud mot hud.

Det här med hudkontakt är viktigt. Speciellt i början mellan bebisar och föräldrar. Jag vet att det har varit tal om att ta bort de första små sjukhussängarna i plast, på hjul, som man kör runt bebisarna i på sjukhuset. Men detta har inte trätt i kraft då Siri oxå fick ligga o glida runt i en sådan, när mamma skulle ut på viktiga ärenden (äta, toabesök etc....) på BB.
Jag har hört att de tänkte ersätta dessa med bärsjalar. Själv skulle jag ju tycka att båda är väldigt användbara. Vissa sysslor kan man ju ändå inte ha med sig barnet på. Som att duscha.

Siri har nu legat i sin egen lilla söta spjälsäng i två nätter. Detta har gett mamma och pappa lite mer hud mot hud tid :) Det var länge sedan vi kunde ligga o mysa i sängen, tätt intill varandra. Senaste veckans nätter har antingen varit fulla med onda värkar, spenderats i helt olika sängar på olika adresser eller bara haft en bebis som skilt oss åt från att kramas. Det sistnämda har ju dock gett utdelning på kramar, det med.

Nu ska jag och Siri åka till Coop, själva! Jag har inte kört bil på över en vecka. Kommer jag ihåg hur man gör?

Inga kommentarer: