lördag 4 juli 2009

Visst händer det saker på landet

Man behöver inte bo mitt i centrum för att det ska hända saker o ting. Alla bilar som passerade saktade in så väldigt när de körde förbi här på gatan. Safira skulle ju ändå ut o skita så vi gick ut o kolla. 50 meter förbi vårt hus står det massa bilar med varningsblinkers. Det står även en del cyklar mitt i vägen. En kille sitter på vägen med hur mkt blod som helst runt sig, det kommer från huvudet, där han han bundit en tröja för att få lite stopp på forsandet. Min första tanke var att nått fyllo från kalket blivit påkört av en bil. Men så verkade inte fallet vara.

Jag frågade iaf om de behövde hjälp, men det var ok, och ambulans var påväg.
Hörde sedan att de pratade om nån grävling som hade sprungit in i skogen igen. Jag fatta inget? Kom den ut o killen cyklade på den?

Nu kom Larsa hem. Vi har förövrigt avnjutit middag på Efesos ikväll. Avslutade med en mjukglass med turkiskpeppar topping och strössel. Mmmm!

1 kommentar:

Sanna sa...

Nå fick du aldrig reda på vad som hade hänt då?