måndag 13 juli 2009

Semester måndag

Idag har äntligen solen gjort mig sällskap igen :) Passade fint då det är Larsas första semesterdag oxå. Han var uppe med tuppen (och jag med) o åkte o handla nya takrännor till framsidan. Sedan har det härjats hejvilt!

Själv har jag legat under körsbärsträdet och njutit av solen, skvallertidningar, läskeblask och min nya fläkt som L köpte med hem imorse. Den är i blänkande titanium oxå ska tilläggas. Mycket vacker och elegant till en sådan dam ;) Men då o då hörde jag ändå svordomarna från framsidan slog igenom radiopratet från högtalarna jag slölyssnade på. Det var inte helt lätt att byta de där rännorna alltså. Då o då kom han bak o hämtade mer o mer verktyg från bilen o garaget.... Så plötsligt kom han, grinig o påklädd förbi mig. Då hade det hittats ett getingbo som han skulle vräka.

Nu är det iaf klart! Jag har nog bara tjatat en halvår på detta. Har inte fått klättra där själv för herrn heller. Kanske var det lika bra. Hade nog inte nått lika bra heller.

Jag har inte bara legat o glassat. Nej, det skulle jag aldrig göra ;) Jag har även trimmat o fixat kanter o rensat ogräs o krattat. Men nu börjar det verkligen ta emot. Att ta sig ner till marknivå är inte lätt. Inte ens om man sätter sig på backen o plockar, för då somnar benen, magen blir ivägen och det är framförallt inte det lättaste att komma upp till normalhöjd igen.

Som ni kanske förstår är jag Fortfarande Bara En.

7 kommentarer:

Malin sa...

Ni kanske ska locka med en aladdin-ask istället för en klen snickers.. Då kanske H*N hoppar ut snabbare än kvickt! ;)

Anonym sa...

Jag tycker att Therese kan baka en tårta och locka ut minimoroten med.//Jennie

E-line sa...

Verkligen bra ideér! Men OM lillpyret inte är en gottegris......

Malin sa...

Då kan du testa exotiska frukter,det är faktiskt NÄSTAN lika gott som choklad...nästan...

Linda sa...

Hörru du! Jag har hört att starka drycker, sex och springa i trappor är bra? haha :D
Jag fyller juh tyvärr inte år snart, så kan inte önska fram din bebis på samma sätt som Amos som kläcktes på min birthday! hehe
Håller tummarna!

E-line sa...

Tack för tipsen Linda. Det där med starka drycker..? Vad menar du? Starkt blandad svartvinbärssaft? ;) Resten är avbockat tyvärr....

Linda sa...

Jaaa, min väninna hade någon hexbrygd på tabasco och massa läskiga saker, haha