söndag 26 juli 2009

Cool Cola

Under min graviditet blev jag lite torsk på Cola. Ja, Coca Cola....Fanns det en 2 liters i kylen drack jag upp den. Och det är ju inte så svårt för en vuxen människa att bestämma över vad som skall finnas i ens kyl. Det löste sig när jag började köpa burkcola ist. Då fick jag bara ta EN när suget kom :)

För många år sedan kom det en Cola med en touch av vanilj. Denna blev ingen hitt i Sverige och slutade säljas. Det blev en riktig besvikelse för mig som ääälskade den goda vanilj smaken.

Vår gamle vän Daniel a.k.a Nickelallergi var butter en hel helg för flera år sedan. Han hade ålat sig ner till närmsta affär efter Cola en bakfull lördags förmiddag. När han var hemma igen o korkade upp märkte han att de börjat med VaniljCola och gillade det INTE. Det släppte inte heller. En riktig tjurkorv var han till måndag morgon igen.

För några dagar sedan handlade vi på Ica Maxi. Där har de goda alkoholfria viner. Men på hyllan mitt emot såg jag dem. VaniljCocaCola! Och på burk dessutom, så jag inte faller tillbaka in i gamla vanor ;) Igår, lördagkväll o allt tog jag mig en. Kall o fin. Rund o go´. Ja helt underbar. Men den var importerad med speciallappar på sig = dyr. Så det blir en lyxvara. Hittade även CherryCola, som jag såklart köpte med hem. Men den har jag itne hunnit smaka på. Får väl återkomma i ärendet.

4 kommentarer:

Malin sa...

Ica Maxi är bra! De har en massa olika "ovanliga" saker. Själv älskar jag Dr Pepper,den är så underbart god... =)

Mel__666 sa...

Vanilj colan ja den tiden minns =)
Bruka blanda groggar på den det var de den dög till :P

E-line sa...

Usch! Jag smakade Dr Pepper EN gång när jag var typ 7 år. På en camping på västkusten. Det kommer jag ihåg. Det var det vidrigaste! Mina smaklökar har nog bytts ut sen dess. Kanske dags att prova igen....

Kan tänka mig att den är perfekt till min vaniljvodka som ligger snällt o väntar i mitt vinställ.

Linda sa...

Uhja, Eurostop här har fan diverse konstiga cola, vaniljsmak, drpepper, jolt, o någon skum hemmabryggd cola ser de ut som? haha :D