tisdag 7 juli 2009

Min status




Du är på dag 276 av 280. (98,6%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 2 fulla dagar (v39+2).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 11 jul 2009
Du har 4 dagar kvar till beräknad förlossning

92 procent av alla barn föds mellan vecka 38-42. Så det kan egentligen sätta igång när som helst. Men som förstföderska går man väldigt ofta över tiden.

Allt är iordning här hemma. Larsa jobbar så han kommer hem på kvällarna. Jag har det riktigt bra. Är inte så svullen och kan sova på nätterna (om det inte är stekhett)

Visst finns det nackdelar oxå. Så som ont i ryggen när jag står o anstränger mig, ont i fötterna och så denna lilla ihoptryckta blåsa som vill tömmas lite väl ofta. Men det är bagateller.

Idag blir det lite pill hemma. Sen en sväng på stan innan jag ska träffa de blivande mammorna. Jag är egentligen först ut av oss, men Linda har BF 14:e så man vet ju aldrig!

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Oj inte långt kvar nu håller tummarna att bebisen kommer snart lär va jobbigt gå övertiden har man ju hört.