torsdag 23 juli 2009

Nu kan jag inte hålla mig hemma längre!!

Efter att ha haft hembesök av barnmorskan som tagit blod och tittat på lille Siri fick jag äntligen lämna min husarrest! :)

Vi åkte till Marieberg och ödslade lite tid på gammal hederlig shopping. Underbart ;)
Tyvärr började jag i en riktig tjejaffär och det var någon som blev otålig. Denna någon nöjer sig inte med en tutte och ny blöja. Nej, här var det endast kaffe som kunde rädda mig från att behöva åka hem igen. När han lugnat nerverna med lite java så återgick vi till shoppingen. Men jag aktade mig lite för de värsta tjejhaken. Det var underbart att göra Marieberg med barnvagn. Aldrig mer ska jag gå o bära kassar och väska! ;P Så efter barnvagnstiden får det väl bli en "personal shopper" som svansar efter och hjälper till. Framförallt bra med smakråd i hälarna.

Det slank med både det ena och andra som vanligt i min shopping hysteri ;) Två utegrupper, en del babykläder, smink, underkläder och bra toppar att bära vid amning.

Inatt gick det mycket bättre med sömnen oxå. Vi höll henne vaken in i det sista igårkväll, utan mat. Jerker, Lina och Sebbe hjälpte till. Efter ett byte o matning gick vi o la oss tidigt som attans! (22.00) Hon vaknade kl 24, 02 och 04. Efter snabba blöjbyten och matningar så somnade hon om, alla gånger utom kl 04..... Jag försökte läänge men när klockan var 05.23 väckte jag Larsa och vår dag började. Hon åt inte förren vid 7 sen. Efter det hade vi alla ätit frukost (Kors i taket för L!) och vi gick ut på promenad. Gick så bra idag att det blev en lång en. En timme senare blev det förmiddagsfika med fyllda munkar som mamma hade med sig häromdagen :) Smaskigt!

Det känns himla bra nu. Larsa är ute o trimmar i trädgården, Safira springer efter, jag sitter här o Siri sover. Har tvättat massa små babykläder idag. Det tog en halv evighet att hänga dem en o en. Men perfekt syssla när man sitter i telefonkö, visade det sig!

Nu ska jag göra lasagne o sen ska vi på kontroll hos barnläkaren.

5 kommentarer:

Anonym sa...

du är duktig du , Larsa också såklart. Shoppinghysteri må jag säga att det var, du brukar ju inte köpa någonting när vi shoppar.//Jennie

Li sa...

Skönt för er att komma ut lite. Har hört att det är värsta rean nu. Stämmer det? I såna fall kanske jag också skulle..
Vad hittade ni för snyggt förresten? Finns det bilder?

Linda sa...

Hurra hurra, skönt att de går bra för din nyblivna tillökning!
Men jag tror du missade en bra affär i Marieberg, Ikea juh!! Du måste komma in o vinka med bebis framför näsan på mig =)

Mel__666 sa...

Härligt med shopping tog inte många timmar för än själv när man kom ut från bb innan man va på Ikea :-)

E-line sa...

Massvis med rea ja. Har tyvärr inte fotat nått... Och Linda; Ikea ska det oxå bli. Snart.