lördag 25 juli 2009

Det här med att blogga...

...det började som en kul grejj. Jag hade redan kompisar som bloggade, och det var kul att läsa deras. Man hängde med i deras liv på ett helt annat sätt! Jag började försiktigt. Blev inte direkt inlägg dagligen. Eftersom mammsen bor i Småland var det väldigt uppsakattat av henne att få läsa vad som händer här hemma, på bloggen. Inte minst nu!

Ju fler besökare och kommentarer man får, ju roligare är det att skriva. Nu har ju detta gått till överdrift och det har mer blivit som en av mina hobby´s. En offentlig dagbok. Jag skulle gärna ha allt det jag skriver + bilder på papper ist. Som ett fotoalbum med endel tankar och historier brevid bilderna. Men det skulle gå åt alltför mkt papper och bläck. Och så skulle jag nog inte sitta o läsa i efterhand heller för den delen.

Nej lite matlagning nu och mer besök :D

3 kommentarer:

Mel__666 sa...

Kul o blogga man blir lätt beroende fast man ledsnar allt på o blogga emellan åt med...

Li sa...

Ja gud vad man blir beroende. Har funderat på att göra någon typ av bok som jag kan spara. Det vore trist om blogger helt plötsligt kraschade och allt försvann. Vulkan.se har ju så man kan trycka eget tror jag. Ska nog kolla där.

Susanne sa...

Hej!
Såg er allt svischa förbi här idag. Du strålade av fräschet! Inga spår av de sömnlösa nätterna...
Vagnen var så stilig!! Vi har aldrig haft några ordentligt sömnlösa nätter trots 2 barn. Dom har ammat o somnat om. Inte förrens vid 10 månader o nattamning togs bort blev det några uppvaknade med största sonen. Då ringde jag en bekant som har barn som sover som änglar o frågade om hon kört nån kur. Jag gissade på en Anna Wahlgrenkur o mycket rikitgt så var det den som mamman använt sig av. Köpte en bok o fick ordning på sonen som somnar själv, sover gott i sin säng hela natten och väcks på morgonen. Så med barn nr2 tog vi bort nattamning redan vid 5 månader o körde samma metod. Sover nästan lika bra som brorsan redan. Coolt att det funkar...

Vi har bott här i 5 år snart. Tiden går... Var inte blyga för att titta in och spana på projekten! Lite rörigt byggkaos bjuder vi på!

Förresten, kanske vi har några användbara babysaker som ni är i behov av att låna...? Lite fina tjejkläder eller ett stativ till badbaljan så ni slipper ligga på golvet o bada?? Bara att testa om det passar er ev badbalja!!

Det här måste vara ett av värdlshistoriens längst kommentarer... Haha...
Hörs!