torsdag 2 juli 2009

Sommardag

Idag var jag o Safira ute tills vi inte orkade mer. Det blev för hett helt enkelt. Har iaf fått ner några tomatplantor i sina stora slutliga krukor. Nu är det bara att vänta på frukt. Kanske vattna ngr fler gånger oxå.... Försökte få lite svalka med kall lemonad på altanen. Men termometern visade 36 grader. Slängde en handduk om mig o tog bilen ner till sjön som ligger bakom kalkbrottet. Vet inte ens vad den heter, men där finns ett bad iaf. Vi var själva där o Safira simmade o rullade sig i lera om vartannat. Överlycklig helt enkelt. Själv halvlåg jag i vattnet o njöt av det något svalare vattnet än den något varmare luften.


Sen var klockan så mkt att det bara var hem o duscha o klä på sig inför barnmorskebesöket. Sista besöket innan beräknad förlossning idag. Allt såg fint ut. Jag hade gått upp ytterligare ett kilo och en centimeter på magmåttet sen sist (2 veckor sedan)

Åkte sedan o mötte upp Nina, Li o Amos på Coop. Äntligen fick jag alltså träffa Nina. Det var tydligen 1,5 år sedan! Hon har 5 veckors vinterlov i studierna i sydafrika nu. Då är det perfekt att komma hem till stekhet svensk sommar. Speciellt när man har en mamma som bor på landet med närhet till sjö!


Spegelblank låg sjön Lången innan vi plumsade i.


Nina sköter grillen med grillvanten. Det är så det ska rullas på spetten.


Ljuvlig grillmiddag med alla tillbehör man behöver!
Nina, hennes mamma Ami och Li.
Nina o Amos kom bra överens

1 kommentar:

Malin sa...

Nej,inga smålådor fram. Det är ett stort klädskåp med krokar i "taket". Tungt som satan var det iaf. =)