torsdag 13 augusti 2009

Djurfoder

Eftersom jag inte får ha Jennie kampanjer här, längre så ska jag berätta om Linn.
Linn min käre vän var här o fikade för ett tag sedan. Vet inte hur vi kom in på det, men vi började prata om hund och katt mat. Linn i sitt naturligaste tonläge förklarade att hon brukade smaka på sina katters mat "för att se vad det är de äter". L och jag började skratta. -Nähä?!
Linn: Jo, det är ju inget konstigt. Vill ju veta vad det är jag ger dem.
Vi: Men bara torrfodret väl...?
Linn: Nä, även det blöta fodret. Allt smakar typ samma sak ändå!

Kattmänniskor: Gör ni också såhär? Jag äter INTE Safiras mat, som ligger i diverse geléer. Liksom att hon inte borde äta min........
Här är hon-som-egentligen-inte-ska-äta-människomat, på Öland -09.

9 kommentarer:

Malin sa...

BLÄÄÄÄÄÄ!!! ;)

Jempan sa...

Blä Linn blä! jag skulle aldrig smaka på min hund, mina katters eller min hästs mat. jag hoppas verkligen att det är testat innan. Och även om man själv inte blir dålig så kan ju djuren bli det och vice versa, för vi har ju olika tarmflora.

Mel__666 sa...

Usch!
Nää jag smakar inte på vår hunds foder .

Li sa...

Caspers mat brukar jag låta bli, men jag misstänker att jag och kackerlackan har delat käk. Vi gillar ju samma saker.

Linda sa...

icke, jag har icke ätit djurmat förutom i fyllestundenshetta, när man ska slå vad på förfesten...DÅ har man ätit ett gäng torrfoder, haha!!

Linda sa...

ps, anledingen till att jag dock inte äter de annars heller, e juh att de e onormala saker i skiten, som tarmar, magar, senor, lever o sånt vidrigt som jag annars inte heller äter...eeeeeelller? hehe :D

Linn sa...

Men, vadan detta påhopp? Det är inget farligt i kattmat, det är kött och vatten! Som burkskinka, ungefär.
Och det är ju inte farligt med inälvsmat heller, även om det låter äckligt. Pölsa finns ju?
Visserligen är pölsa galet snuskigt, men ändå. Inte farligt.

Korv innehåller en hel massa slaktrester och annat skit som inte är nyttigt!

Jag vill till mitt försvar säga att jag inte tar en skål kattmat och sätter i mig, utan har bara smakat ytterst lite ett par gånger!!

Jag betackar mig för upprepad uthängning angående mina och mina katters matvanor på bloggar i fortsättningen.

Jempan sa...

hahaha, glöm det Linn, jag ska skriva om det på min blogg också. ett par gånger är ett par gånger för mycket. dt är ingen som påstått att det är farligt, bara äckligt. hehehe

Linn sa...

Det ger du tusan i, annars får du inte komma på mitt kalas!!