söndag 23 augusti 2009

Mitt nya liv, igen...

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Larsa börjar jobba igen efter 6 veckors ledigt och jag blir hemma mamma på riktigt. Det blir intressant. Jag o Siri har ju klarat oss förr så det blir nog inga problem. L ska förhoppningsvis få jobba i Örebro lite framöver, då det skulle byggas nått gym mitt i stan. Salt o peppar, ta i trä, att det verkligen blir så nu!! Avlastning på kvällarna vore mer än skönt tror jag.

Idag åkte vi in till Stadsparken för en lugn och trevlig promenad. Det var såklart mitt förslag. Jag ville dit innan sommaren var slut o se allt fint. Det vaar svårt att hitta parkering, men trodde att fler tänkte som jag, o ville se alla blommorna... Så var inte riktigt fallet. det var nån slags Barnens dag i stadsparken. Det var tjockt med ungar!! Högt o lågt, bokstavligt talat. För det var hoppborgar större än våran tomt med diverse rutschkanor i uppblåsbara jätteformat. Det fanns ponnyridning och massa utklädda filurer som delade ut ballonger. Det ända barnet som inte var lyckligt var Siri. Hon var missnöjd. Skrek att hon ville ha hela parken för sig själv, och alla ballongerna med! Kanske lägger ut nån bild på spektaklet sen...

Kvällen tillbringades hos Carro o Togge i södra dylta. Togge fyller 35 imorrn och hade bakat tårta. Jättegott med svarta vinbär i. Så fick vi med oss färdigplockade svarta vinbär hem som jag tror det ska bli saft av. Det finns fler i vår bekantskapskrets som verkar sugna på bebis. Tony nästan slet Siri ur Larsas armar när vi kom dit =)

Inga kommentarer: