onsdag 12 augusti 2009

Sömnproblem och älgar

Försökte en sista gång igår kväll att gå med vagnen så hon skulle somna, men nej. Hon skrek sig igenom hela Kvinnerstatorp, bort till Ugglebo, och sen tillbaka. Efter att L hade kommit hem tog vi o åkte en sväng med bilen för att se om detta kunde söva henne. Bilen brukar kunna vara faviriten i sådana här lägen. Vi åkte grusvägar, runt runt här omkring. Några varv i rondellen. vi körde snabbt, vi körde långsamt. Tillslut gav hon sig lite... Vi fortsatte så hon riktigt skulle somna in. Körde förbi en hel massa loppisar som jag ska besöka nån gång när det inte är mitt i natten. Vi körde på små, små traktorvägar med stora o djupa hålor med vatten i. Vi var i Lockenkil och vi var i Närkes Kil. Såg massa fina hus och nu till det bästa. På en äng nånstans i Rangeltorp såg vi tre gigantiska älgar! Ingen av dem hade några horn men de var bauta stora. De tittade på oss och vi på dom. Tog ner fönstret o glodde ännu mera. De var ca 20 meter från bilen. När en började gå (läs tog ett steg) mot oss ropade jag från baksätet; Kööör!
För en gångs skull hade jag lämnat kameran hemma för vi bara skulle åka en sväng. Synd!

Det hela slutade med att Siri vaknade en liten stund innan vi var hemma, men somnade in rätt fint i sängen när vi kom hem ändå.

Idag har hon sovit ganska mycket på dan. Det blev kanske lite väl mkt för henne igår.

2 kommentarer:

Mel__666 sa...

Oh minns den tiden då man var ute åkte bli mitt i natten. Kom rättså fort fram till att de gick o lura henne att vi skulle åka bil . Tog på henne ytterkläderna o satte henne i bilstolen o vips så somna hon. Hi hi hi jag hade ett lättlurat barn. tyvärr funkar det inte nu vi 2½ år =(

Linda sa...

haha galet, att man faktiskt för så för sina bebisar, sticker ut och betalar för bensin för att dom ska somna, haha... sött =)
Ta med kameran på lördag, ett helt gäng med älgkor hemma hos jennie då, hihi! krams!!