tisdag 25 augusti 2009

Bebis påväg!!

Imorse vaknade jag o titta på L´s väckarklocka. Den blinkade. Har vi haft strömavbrott? Tittade på min. Nej, min visar ju tiden. Gick upp. Microns klocka var oxå nollad. Konstigt. Har vi haft strömavbrott på vissa saker? Omöjligt. Är det vårt spöke som spökar runt? Kanske.

Vid lite eftertanke skulle det kunna ha varit avbrott men att min väckarklocka kanske har nått slags reservbatteri. Vad vet jag? Nog om det. Nu till det stora idag!

Jennies vatten har gått!! Detta får jag reda på, efter mitt funderande på spöken och strömavbrott, när jag öppnar min mail o har fått en kommentar från henne från min blogg. Hon avslutar kommentaren med "Jag sitter och kan inte sova just nu, vattnet har gått". Går genast in på hennes blogg o läser om vatten, värkar och samtal med förlossnignen. Enl. bloggen ska hon befinna sig på sjukhuset nu. Så jag ringer och kollar med Li om hon vet ngt mer. Men hon är nyvaken och vet inget. Slänger iväg ett "lycka till sms" till Jennie och får ett telefonsamtal tillbaka. Hon är hemma igen. Inväntar mer värkar. Herregud! Det kommer komma en bebis innan veckan är slut :D Om inte värkarna kommer igång mer och på riktigt blir det igångsättning på torsdag. Ännu en gång; herregud, det kommer en bebis snart! =)

Detta är verkligen jättespännande. Närsomhelst ska vi få träffa lillgrisen.
Vi åkte, hela fab4 + Amos o Siri till Jennie o Martin på eftermiddagen idag. Hon mådde bra men hade mildare värkar lite då o då. Hon verkade superlugn och det hela kommer säkert gå hur fint som helst. Lycka till Jempan! :)

Inga kommentarer: