lördag 15 augusti 2009

Babyshower i Kumla

Idag har jag o Siri varit på babyshower hos Jennie. Supertrevligt med massa bebis och bebismagemys :) Hela tjejgänget var såklart på plats. Även om vi varit lite elaka mot Linn iochmed detta provsmakandet på vissa saker... Förlåt att jag skvallrade om detta så alla fick reda på det. Men vi tycker ju om dig som du är! Har Li sin bröstmjölk i kaffet så får man väl göra som man vill :P

Det blev god smörgåstårta och massa gott fikabröd. Hon hade gjort sin specialare; hemmagjorda biskvier! Supergoda är de! Men jag gillar dina vanliga med smörcréme bättre. Även om det inte fanns nånting att klaga på med tryffelfyllning heller. Och jag tackar som hjärtligast för att du inte fyllde min med kattskit som det pratades om.

Det blev en hel massa paketöppning oxå. Bodysar, gosedjur, speldosor, ja allt man kan tänka sig fick lillgrisen innan han/hon ens är född. Grisen fick även massa kläder som Linda tryckt bilder på själv. Bl.a. bilder på de blivande föräldrarna.

Siri har skött sig exemplariskt (!!) Till och med nu när vi kommit hem har hon varit lugn. Vi fick äta vår tacos utan barnaskrik. DET är alltid trevligt. Hon har varit lite skrikig på sistone..... Idag har hon legat nöjd på filten utan en massa duttande. Bara tittat sig omkring och varit snäll :)

Nu blir det kaffe o film.

Bjuder på dagen i (klickbara) småbilder nedan:



Helena, Linda & Amos.


Lilla Li & Lilla Siri.


Limpan & Amos.


Susanne, Jennie, Siri & Limpan.


Jennie visar upp bildpyjamasen. Knappt en månad kvar till lillgrisens ankomst nu.

2 kommentarer:

Li sa...

Ja det var himla trevligt idag och Sirisnuttan var så lugn och fin. Skönt att Amos sov så bra i lillgrisens vagn också. Ibland kan han ha lite svårt att komma till ro när det är spännande grejer runtomkring, men idag verkade alla bebisar tillfreds.

Jempan sa...

Ja vi har ju en babyfriendly inställning i vårat hem, så de ska känna sig välkomna och tillfreds. Jag är ändå impad av era småttings, de var mycket nöjda och harmoniska hela tiden. Jag hatar förövrigt alla bilder ni lägger upp på mig, så ni vet bara.