fredag 21 augusti 2009

Mina funderingar

Ja, ibland funderar jag på saker som kanske inte så många tänker på. Det är inget jag tänker på, men L brukar snällt tala om för mig med blickar lr ord att jag inte behöver tänka på dessa saker.

Igår när vi satt i bilen påväg hem frågade jag L om han visste om undulater hade hungerkänslor. Han gjorde bara blicken först. Men alltså en liten, liten fågel som säkert har magsäck som en lillfingernagel, och har mat tillgänglig jämt. Kan den verkligen bli riktigt hungrig? Kan, kan den kanske bli. Men blir den? Har den någonsin provat att inte äta, och bli riktigt hungrig?

Frågan kvarstår.

1 kommentar:

Jempan sa...

Kanske en undulat som har en dålig matte eller husse som inte fyllt på mat. Den har nog känt hunger, eller jag vet inte...vet dom vad det är dom känner då? lurig fråga, tål att tänka på.