måndag 10 augusti 2009

Finbesöket är kvar

Ikväll har vi haft middag här. Siris Morbröderna, Tant Bettan och Mormor Lena. Morbror Erik fick vi SOM VANLIGT ringa o väcka när han inte dök upp. Detta är inte första gången, och jag är rätt säker på att det inte är sista heller....

Lena tjatar om att jag ska skaffa mig en hushållsassistent. Som jag fick för många år sedan av henne när jag fyllde. Då, liksom nu, behövde jag ingen. Tycker det verkar bli för mycket disk av den än att göra exempelvis pajdeg för hand i EN bunke. Hur som helst behöver jag ingen sånna här dagar när L fungerar som min hushållsassistent/hushållerska/privata matshoppare/diskare, ja allt :) Han är underbar.

Nu får L och jag ha vår vuxen stund innan det är dags för sängen. Siri ligger o sover som en ängel i sin egen säng sedan några timmar tillbaka. Charlie var här ikväll oxå. Safira försökte som vanligt busa upp honom, och Charlie avböjde vänligt men bestämt, soooom vanligt.

Imorgon ska vi hinna med lite shopping innan tåget till Emmaboda puttrar hemåt igen. Lena har ju aldrig varit inne på Chilli och borde få uppleva den underbara affären IRL ;)

2 kommentarer:

Li sa...

Kul att få lite besök av familjen. Jag har inte heller varit på Chilli. Det ligger så knasigt till att man liksom inte tänker på att det finns förrän man är på väg hem och ser skylten. Då är det för sent :)

Hmm.. brukar du förresten kalla din mamma vid förnamn? Har aldrig hört dig göra det tror jag, men såg att du kallade henne för Lena i inlägget. Min kusin Pierre kallar sin mamma för Annika och har nästan alltid gjort det.

Mel__666 sa...

Hushållassistent är ju jätte bra o använda =) Vi har en sån vi diskar bunken i diskmaskinen funkar hur bra som helst =)