lördag 29 augusti 2009

Gulliga ungar o svin :-O

Idag när vi skulle ut på promenad i bärselen fick vi leta upp något varmare plagg till lillan. Det närmsta hennes nuvarande storlek vi hittade var den här mysiga overallen i storlek 62, som hon fått av Gunilla. (Hon har fortfarande strl 50) Den funkade så bra ändå. Supermysig och snygg var den.

Lite stor i armar o ben, men varm o mysig.

Hon somnade faktsikt strax efter den här bilden. Strax efter det så började det ösregna och vi fick mer eller mindre jogga hem. Jag fick stå o vänta på lurv S som bestämde sig för att bajja... Så jag var nog blötast.
Igår när L och lurv S gick kvällsrundan fick de syn på en hel vildsvinsfamilj ca 30 meter ifrån dem (och vårt hus!) De var ca 6-7 stycken, och gick över vägen så bilar fick stanna. Usch! Jag gillarom inte. Stora och läskiga djur! Hoppas jag aldrig träffar på nån. L verkar ha fått inspiration. Han skissade nämligen upp ett svin på min axel när han skulle skriva på faderskapspapperna. Han är nog i trottsåldern ;) Eller så kanske han tycker jag är likt ett?
Kanske lägger upp en bild på´t imöra.

1 kommentar:

Susanne sa...

Åh nej! Vildsvin i trädgården vill man ju INTE ha!!!

Bara för att jag skröt över att vi var friska o krya så har barnen nu fått feber o snuva. Antar att det sitter i några dagar men vi meddelar när vi varit friska i ett par dagar så vi inte riskerar att smitta lill Siri! (var på öppnaförskolan här närmast oss o 2 dagar senare har dom förkylning, är superirreterad på föräldrar som måste åka dit med värsta snorgärsarna till ungar och kladda på alla saker!!!!)

Tror vi har ett gäng med fleeceoveraller och en supertuff jeansoverall från POP (som är vindtät men inte blir svettig i affärer) som kanske skulle passa lilla damen... Men som sagt, när vi inte har några baciller kvar... Hörs!!