söndag 16 augusti 2009

Mys i Lusasken

Idag åkte vi till stugan i Kristinehamn. Vädret var blåsigt som sjutton, men det gick att sitta ute ändå. Det flög runt björkfrön mest hela tiden. Ibland så mycket att man kunde tro att det snöade. (Hittade flera frön i BHn efter vi kommit hem)

På vägen TILL Lusasken fick jag stanna på en loppis, i början av Ksg. Det behövdes inte så mkt tjat på chaffisen Larsa om att man kunde fynda och hitta SUPERBRA saker på loppmarknader. ( Linn; läs superbra saker till PANGpris ;) ) Han gick förstås inte på´t. Men var snäll och stannade till ändå. För min favvo affär i Kristinehamn har ej öppet på söndagar. Och vi är tydligen BARA där på söndagar...... Så det var lite plåster på såren. Tyvärr var denna loppis precis så som L tycker att alla är; Skit!

Väl framme hade vi en helmysig dag med god mat och en hel del fika. Vi fick prova världens dyraste (och suraste) blåbärssaft från Grythyttan. Carl- Jan hade förstås ett finger med i det hela.

Vi gick en sväng i området och kollade in alla små söta (och stora dyra) hus. Endel hade trädgårdar att döda för och vi fick en massa ny inspiration till vår egen, som just nu inte är nått att hurra för. Tyvärr började det regna smått, smått. Det, i kombination med blåsten, resulterade i paskande regn och skyndande steg hemmåt.

Siri den lilla rävsovaren har sovit hela dagen idag. Men små små pauser för mat o blöjbyte. Hela vägen dit, hela tiden där, hela vägen hem (jag med) och hela kvällen hemma. Hoppas bara hon sover inatt. Speciellt för att jag verkar ha dragit på mig lite förkylning. Har haft ont i halsen och huvudvärk de senaste dagarna. Men idag när vi kom hem fick jag även frossa och tog tempen. Lite feber hade jag allt och passade genast på att äta liggandes i soffan.



3 kommentarer:

Jempan sa...

Bra påpassat va dig, vet aldrig när det tillfället kommer nästa gång. Hoppas att Carl-jans små tjocka fingrar inte varit I saften.

Carro sa...

Och så var min lilla sessa med på bild också =)

E-line sa...

Hoppas detsamma Jempan!

Jo, lilla Nelia var oxå där o förgyllde dagen =)