tisdag 30 november 2010

Gravid förr & nu

Vilken skillnad det är att vara gravid för andra gången! Första gången var jag ju iof oxå hemma på dagarna. Men tiden gick sakta. Larsa låg alltid ute på jobb o jag sov fram till lunch på dagarna....

Nu går vi ju upp i tid och det ska grejjas o passas hela dagarna. Det går inte att kolla igenom en säsong av nån halvbra serie var o varannan dag. Visserligen kommer L hem (oftast) på kvällarna och det tackar vi ju för :)

Då togs det magbilder var o varannan vecka och lästa på forum och andra barnsidor om minsta lilla grejj man kände i magen. "Jaha, är det vanligt? Sök, sök, sök, ja helt normalt. " Man läste även om vad som händer med bebisen i magen dag för dag. "Idag utvecklas lungorna och idag kan bebisen se ljus...."

Nu växer magen i rasande takt (myyycket snabbare än sist)  och man hinner inte reflektera så mycket över det. Dagarna, veckorna o månaderna gås fort som tusan och kläderna blir trängre o trängre.

Då visste man exakt vilken vecka och dag man var i.

Medans nu är jag glad om jag vet ungefär vilken vecka... försöker skriva i almanackan för att kunna tjuvkika men det är ändå i runda slängar som jag kan meddela att jag är i v. 23-24 nånting.

Imorgon fyller jag, Alice och Linnea år och jag håller på o bakar en för mig helt ny tårta. Det är marängbottnar och det tog mig 9 (!!!!) ägg att få till 4 st äggvitor. Ändå så stelnade inte det hela trots 10 minuters vispning med turboknapp. Helt otroligt! Hade i mer socker men icke! Så nu gjorde jag på´t ändå! Smaken är ju densamma ;) (?)

Vi tänkte åka till förskolan o leka av oss lite imorgon förmiddag för att senare på eftermiddagen få besök. Förhoppningsvis kommer det någon o smakar på den förgrymmade tårtan.

Inga kommentarer: