tisdag 16 november 2010

Grattis Pappa!

 Påväg hem till Conny o Gunilla i Söndags. Siri ser sammanbiten ut som vanligt :)

Här har hon kommit i stämning.

Siri med sin jämngamla vän Victor (en vecka äldre) Han vill visa magen o Siri är inte sen med att visa sin. Men när hon börjar dra i min tröja o ska visa sin mammas mage får det vara bra! Här finns inget att se!

Sagostund i soffan för de minsta.

 Idag är det min pappas födelsedag. Grattis grattis! Jag åkte upp på stan imorse o letade på en riktigt bra o nödvändig present till honom. När jag kom hem var det ingen hemma. Följde man spåren i snän kunde man hitta mormorn och de små borta vid hästarna. Det är ett populärt ställe!

Min pappa föddes på stenåldern. Då var varken färgen eller datorerna uppfunna. Färgen kom sedan in i hans liv för att stanna men dator har han bara haft hemma när vi barn bott hemma. Jag skulle alltså kunna lägga upp bild på hans present här redan nu, om det inte var för hans koll på internet genom hans spioner.

Men denna lilla burk tänker jag ändå visa. Superenkel att göra och just denna passar kanske framförallt bra till en karl då jag stoppat i en grön växt i plast. Lika fin för sig själv som i en mindre installation :)

Nu ska jag återgå till att läsa "mama" och äta chokladbollar. Just nu läser jag en artikel som handlar om enbarns föräldrar o flerbarnsföräldrar. Väldigt intressant då jag är det första och ska bli det andra. Där stod det oxå: " Ett barn är en hobby, två barn ett heltidsjobb" Upp till bevis ;) Tycker inte att jag stämmer helt in på enbarnsföräldern då de hela tiden påpekar att vi är överbeskyddande och håller oss max tre centimeter ifrån vårt barn. Siri klarar sig bra själv och vill inte att jag ska drälla efter henne hela tiden.

Men får som sagt passa på o njuta av detta lugn mitt på dagen så långe jag kan. Sen är väl en vaken medan den andre sover... mormor borde komma hem närsomhelst nu, hon har varit o fått massage.

Inga kommentarer: