tisdag 2 november 2010

Mår bra

Efter att ha stoppat i nappen i Siris mun och stoppat om henne på nytt en gång innan vi gick o la oss så sov hon till 8. Hon hämtade pottan efter jag hjälpt henne ur sängen så passade på att sätta henne där en stund. Hon hämtar den titt som tätt men det kommer ju sällan något i den. Men vill hon sitta en stund så får hon så gärna, om vi har tid ;) Hon satt 10 minuter o lekte med diverse klossar som fanns i närheten. Jag passade på att packa upp hennes hand ur det enorma bandaget o där inne fann jag blåsor på tre fingertoppar o en längre ner på långfingret. I början använde hon inte den handen alls, men nu används den mer o mer så hon kan inte ha så ont. Hon slipper bandage o vi väntar med smärtstillande... Det verkar ha gått väldigt bra ändå, tur det!  Vi visste att detta skulle hända men frågan är ju bara när. Hoppas det inte händer igen! Efter hon gått av pottan satte hon sig på huk på mattan i sitt rum o kissade. Gött, tyckte hon o ville hjälpa till o torka.

Själv har jag ringt ett samtal som jag borde ha ringt för många många år sedan! Tandläkaren!  :-/

Sedan ringde jag ett nummer jag (och Larsa) ringt i flera veckor men inte fått tag på personen än, banken :) Dags att binda lånen? Vi får se!

Nu har Siri läst ut städboken "Svabba rent" för 1000de gången, dags att göra slag i saken? Om Siri får välja vill hon skrapa golvet med golvskrapan från duschen. Den funkar tydligen överallt.... Men jag tror mer vi går iväg med halvgammalt bröd till ankorna o klappar hästarna, om vi vågar.

Inga kommentarer: