måndag 22 november 2010

Tandtroll

Idag har jag varit hos tandläkaren. Det var exakt 7 år sedan (!!!) Då var det gratis, nu kostade det pengar. 680 kr för en undersökning. Jag hade tandvårdsbidrag (eller vad det heter) för två år tillbaka så det blev totalt 600 kr rabatt! Jag var beredd på en riktigt saftig dom som typ 9 hål, halft tandlossning och tandsten. Men det slutade tillslut på 2 hål och en gammal lagning som borde göras om. Jag blev positivt överaskad och ska ta tag i det här. Har inte gått till tandläkaren på alla dessa år för att jag varit rädd för att ha hål som ska lagas. Då behöver man nämligen ta den där förskräckliga sprutan!! Folktandvården skickade mig på sprut-vänjar-kurs för många många år sedan utan resultat. Och efter att ha provat att laga ett hål utan bedövningen så bestämde sig tandläkaren för att aldrig mer göra det på mig....

Nu har jag en återbesökstid där det både ska sprutas och borras!

1 kommentar:

Li sa...

Men fy fan så hutlöst! Sist jag var på vanlig undersökning gick det på 214 kr tror jag. Nu blev jag nervös ju, har tid den 15:e och tänker INTE punga ut nästan 700 spänn för att de glor i min mun i tio minuter. Modigt av dig att gå iväg till slut iaf.