måndag 29 november 2010

Brr!

Nu är det kallt ute! 13,5 minusgrader har vi just varit ute i, Saffran o jag. Hon skuttar/haltar fram på olika tassar för att värma de andra en stund, sen byter hon. Jag skyndar mina steg så fort jag kan. Hon stannar, håller upp en tass åt gången och vill inte gå en meter till. Jag rycker med henne o skyndar stegen ännu mer!

Vi är ensamma den här veckan. Larsa är i Jönköping. Han har hittat ett annat jobb o sa därmed upp sig från sitt nuvarande idag. Vad gör man inte för att få vara hemma med oss lite mer? <3  Nu lät det kanske som om han ska börja jobba i Jönköping. Men det är just det han kommer slippa med att byta firma. Det är inte första gången han byter. Är det ont om sprinklerservicekillar så är det. Då kan man välja o vraka bland jobben! Tänk om man var i en sån bransch....  Nu åker han över nästan hela landet känns det som och sen kommer han ha en radie på 10 mil. Mycket bra!

Vi försov oss imorse. L ringde 09.18 o skulle berätta hur det gått med ovanstående. Jag insåg vad klockan var o fick rusa upp. Efter att ha skakat liv i Siri som låg o snusade som bäst o ville inte alls gå upp så blev det snabb påklädning och iväg till förskolan. Där var det mycket folk idag och vi om precis till fikat :)  Eller frukosten i vårat fall.... Kom hem med fina julpyssel och strålande humör idag :)

Nu ska jag o Safira mysa lite till i soffan innan sängen kallar. Bäst att gå upp o sätta på värmaren. Mmm!!!

Inga kommentarer: