fredag 26 november 2010

Grattis Axel!

Idag fyller vår käre lillebror år. Vi har såklart varit där o firat. Det var lugnt bara hans o Bettans familj var på plats. Det bjöds på supergod smörgåstårta och massa gott efteråt. Vi fick rulla därifrån ;)

Han fick en riskokare från Tupperware i present. Han hade önskat sig en och jag var på Tupperwareparty för två veckor sedan så det blev ju perfekt! Visste inte när den skulle levereras och jag skulle precis slå in vår egen riskokare (som vi är super nöjda med o använder jämt när det ska kokas ris!) som han kunde få i väntan på...... Då ringer Carro, är i krokarna och har min leverans med sig. Perfekt!

Riskokare för micron. Bilden lånad från Tupperware.

(*** Reklam *** Reklam *** Reklam *** Reklam *** Reklam*** )
Till mig själv så köpte jag en sån där Herb Chopper som jag sneglat på länge. Nu hade den kommit i ny design, färg och med snöre att dra i ist. för att vrida den fram o tillbaka så jag slog till! Man kan hacka det mesta i den och fort som tusan går det. Några få drag i gräsklipparsnöret så är det klart! Var såklart tvungen att prova den på en gång när jag fick den och det var precis dags att äta mellis. Jag åt yoghurt med hackat äpple i och Siri fick super hackad (läs mosad) mandarin i sin smootie. Allt gjort i den fenomenala lilla plastgrejjen. Bara att dra o titta hur fina/små bitar man vill ha. Lök till matlagningen går hur enkelt som helst och nötter till baket. Ja, användningområdena är många  ;D

Herbchopper. Bilden lånad från Tradera.

För övrigt är vår helg inplanerat in i minsta minut! Tur Siri sover 2 timmar efter lunchen då vi alla kan vila eller rättare sagt pusta ut. Som tur är så är det bara en massa kul inplanerat i helgen! Imorgon ska vi fixa lite på stan medans S&S får busa loss hos Gunilla och på eftermiddagen ska vi hem till morfar L och bli bjudna på äkta italiensk middag. Råvarorna är köpte på deras italienresa och innehåller bland annat en liten liten svamp för 85 pix (tryffel) Blir intressant att se vad de hittar på.

Inga kommentarer: