lördag 20 november 2010

Vi vill ha sol!

Eftersom jag är strängt emot att lämna landet på sommaren för att lapa sol någon annanstans har vi väntat till nu med att kolla resor. Snön är här och blasket lika så. Igår var vi till polisen och ordnade med ett pass till lilltjejen. På kvällen satte vi oss framför datorn o valde i lugn o ro. Jag tänker inte skriva när vi åker. Men en resa till solen är bokad. Cran Canaria fick det bli för det fanns flyg från Örebro som skulle ta oss dit. Perfekt! Vi hade inte många krav; sol, lägenhet och barnpool. Vad mer behövs?  Här är ett smakprov på vad som komma skall:



När vi ändå hade spenderarbyxorna på så åkte vi o kollade lite på bilar. L har tittat mer o mer på Touareger. Nu fanns det en på en bilfirma i Örebro så vi åkte dit o provkörde för att se om det är en vettig bil att kolla efter om man ska få plats med två barn, barnvagn o vovve. Bagaget var några centimeter mindre på längden  än vår A6:as så vi får se.  Jag blev tyvärr positivt överaskad och gillade att åka en sväng i en hög o stor bil med tonade rutor runt om och cromade backspeglar, haha!

Nej, nu måste vi provköra en Marca snabbt innan han (och jag) får mersmak!!

1 kommentar:

Grannen sa...

Åh gud så nice´igt!

Blir avis..

Kanske kan jag åka med som barnflicka??
Ni går på disco om kvällarna medans jag vaktar Siri??