måndag 8 november 2010

Allergi

Jag får rinnande näsa o kliande ögon på våren när björken spricker ut (tror det är björken jag inte tål) och så kliar det i gommen o på läpparna om jag äter ett äpple från affären. Tror det är mina svagheter här i livet ;)  Sist på Maxi kunde jag inte motstå äpplena. Min favoritsort som jag skulle vilja ha i trädgården (om jag nu ska ha ett öppelträd att hålla på o kratta o hålla efter....) fanns bland alla sorter, Lobo! Jag intalade mig själv att de var mindre besprutade och härligt goda utan allergi "i".  Nu vet jag.

Det var de inte. Lyckades även klia mig i ena ögat med handen jag ätit äpplet med så jag fick titta på det där usla, nya programmet "Ung & Bortskämd" men rinnande öga. Det tog inte lång tid innan jag kliat i det andra oxå...... Programmet gav mig ingenting. som att titta på ett gäng 12 åringar som ska försöka klara sig själva. Ändå satt jag kvar i soffan med hunden o gubben under de 58 minuter web tvn spelade för oss. Tack mamma o pappa för att jag vet bättre  :)

1 kommentar:

Emmah sa...

har jag nämnt detta innan kanske?! :

jag är oxå allergisk mot äpplen, men bara mot råa äpplen... om jag micrar äpplebitar någon sekund innan jag käkar dem så går det utmärkt, kanske funkar för dej med?!
se upp med nötter, mandel, jordnöt mm som är korsallergier till björkpollen!!!!!