torsdag 25 november 2010

Sniff sniff!

Liksom sist jag var gravid så har jag fått otroligt luktsinne. Det förstärks ju av att det är nolltolerans på rökningen oxå. L har kommit hem o luktat vitlök allt för ofta och tillslut var det nog! Han har skött sig jättebra sedan dess och har t.o.m. avstått salladsdressing för att det bara fanns vitlök. Jag har varit tacksam varje dag när han kommer hem o luktar "gott" från jobbet.

Men igår!! Det stank om honom igen! Jag spännde ögonen i honom och frågade om han ätit sån där vit lök. Han var förvånad över att jag känt något för han hade köpt en vitlöksdipp till sina pommar men bara ätit halva för att jag inte skulle känna något. Jag är mest imponerad över att jag kände det trots det lilla intaget. Och han lärde sig ju att det inte går att luras  ;)

Tack L för att du avstår denna läckerhet för min o bebis skull!  <3

Inga kommentarer: