tisdag 30 november 2010

Övar

Vi provar nya saker här hemma idag. Siri ville sitta på vanlig stol o äta lunch, så varför inte? Bra att öva inför resan, kommer nog inte ha barnstol på lägenhetshotellet (jag har ringt o frågat....). Så när det var dags för middags luren bäddade jag ner henne i hennes bäddsoffa. Hon låg blivkstilla på rygg med armarna längs med sidorna och tittade med sina stora ögon. "Vad håller du på med?! Min säng är ju däär!" Jag sa godnatt gick ut o stängde dörren, som vanligt. sen väntade jag några minuter men hörde inga små steg bara det vanliga mummlet o tuttande på nappen. Fällde ner trappgrinden för säkerhetsskull o gick ner. Det är nu över 20 minuter sedan o fortfarande inte ett ljud. Så duktig!! Bara hoppas hon inte trillar ur. Men den är ju inte hög och jag slängde ner några kuddar o filtar på golvet brevid.

Nu ska jag lägga ner alla de fina pepparkakorna vi bakade på förmiddagen i burkar och sedan kanske fynda något fint på tradera :)

Inga kommentarer: