lördag 6 november 2010

Fin dag i solen

Det har varit en sån bra dag idag! Vi har fått så mycket gjort så vi är väl världa en slapparkväll i soffan och tidigt sänggående :) Det blev aldrig nån kaka till pappa. Fuskade o tog med en från frysen istället. Tiden som kakan skule ta att baka gick åt till att tvätta fönster, välbehövligt efter massa takdamm. Annars har vi städat upp en hel massapå tomten o i (och utanför) garaget. DET var på tiden!! Jag har tjatat lite till om att ställa in Skodan i garaget i vinter o tjajet börjar snart ge utdelning tror jag (hoppas). Det är ju inte färdigisolerat där inne men det kommer de ju inte bli den närmsta kalla tiden ändå. Så jag tycker den kan stå därinne sålänge, o skämmas.

"Vi" fick på vinterpjucken på bilen. Också det välbehövligt. Dagarna börjat bli väldigt kalla nu och sommardäck förlorar mycket av sina egenskaper redan vid 5 plusgrader. Tur jag o Siri inte brukar åka ut o åka tidigt på morgonen då det varit betydligt kallare. Vi bytte i Parvels garage då han snott med sig den bästa domkraften hem till sig. Där fick vi tassa runt bland människorhårstussar (långt ord!) och älgbensknotor. Så är det när man knäcker extra som frisör o har en hund som gillar tuggmotstånd.

Hemma hos pappa var även bröderna bus. I sista stund drog den stora med den lilla på maskerad ikväll. Han gillar inte att klä ut sig, men maskerad är ju maskerad så han fick med sig taxikläder från mig. Vet inte om han gick dit i dem, han är ju rätt noga med hur saker o ting ska se ut den där Parveln :P

Inga kommentarer: