lördag 13 november 2010

Loppis!

 Äntligen hade jag tid OCH kom ihåg att åka till loppisen i golfhallen. Det var smockat med folk och parkeringsplatser fanns det långt bort i ett dike, typ. Men vad gör det när man fyndar?  ;)

Här är några saker som fick följa med till vårt hem.

Två tröjor till Siri. Hon har inga i rätt storlek nu och dessa kostade ynka 15 kr för båda!



Vår lillkille har börjat samla på sig en garderob. Hade en hel del unisex kläder till Siri i början då vi inte visste att det var just en Siri vi skulle få Nu har jag köpt några riktiga pojkkläder och det är ganska kul ;) Men det finns inte många pojkkläder som faller mig i smaken... Hittade två pojkplagg på hela loppisen som var godkända för vår lille krabat. Skjorta från Pop och body från Åhlens för 10 kr st. Båda är svartvita och inte sådär babyaktiga som allt annat är, i ljusblått....

När jag kom hem fanns det mat på spisen att värma. Stuvade mackaroner o falukorv. Larsas favvo =)  Efteråt mumsade vi i oss gammal tårta o kaffe. Jag tyckte gott vi kunde äta ala Lady o Lufsen direkt från tårtfatet med varsin sked. Perfekt för då ser man inte hur mycket man ätit ;)  Men det var Larsa för fin för o dukade fram ett litet fat till sig. Väluppfostrad pöjk det där..



I eftermiddag ska vi på Bo & Leva mässan. Kanske är det sista gången man går på Örebro Mässan innan Conventum tar över på heltid.

Inga kommentarer: