måndag 26 oktober 2009

Vad är klockan?!?

Det här med sommartid och vintertid.... det skapar mkt förvirring. Imorse vaknade Siri vid 6 o skulle få mat. Medans jag står nere o värmer den kommer Larsa ner, jobbarklädd. Han hade sovmorgon idag för han skulle till Frasses däck o få på vinterdäcken kl 7. Jag frågade vad han höll på med? Skulle han äta långfrukost?? Han som aldrig äter frulle.

När hans klocka ringer på mornarna slänger han på sig kläderna, (efter ngr snoozningar) går ner o knäpper på kaffebryggaren som är färdigladdad sen kvällen innan, in i badrummer o fixar iordning sig (sminkar sig o rakar benen) ut o häller kaffet på thermos o så iväg!

Så vad han gjorde uppe kunde bara bero på den här dumma vintertiden. Då var det ändå dagen innan man ställde om klockorna, men han hade missat mobilens klocka......

Så när det var dags för mig att stiga upp så snoozades det ett tag innan jag fick med mig Siri ner. samma sak igen! Jag hade oxå glömt mobilens klocka och var nere o påklädd kl 8! Fast jag trodde klockan var 9....

När ska de här dumheterna sluta med sommar o vintertid?? det är ju bara helsnurrigt! Det är ju fortfarande mörkt när man åker o mörkt när man kommer hem, om man skulle ha ett jobb att gå till. Jag är emot det! (inte jobb utan klocksnurrandet)

Inga kommentarer: