lördag 24 oktober 2009

Jag får aldrig nog!

Det har shoppats, igen. Jag hittade fina grejjer på Ikea som jag behövde ett godkännande till. Konstigt nog var det inga problem att få med sig L dit i fredags. Han trodde väl det itne skulle vara så mkt folk på en vardag där. Puttsan! Folk har inga jobb att gå till och då verkar de åka till Ikea, presic som vi =)

Fynd 1 blev godkänt och fick föla med hem. Det är en barnstol med bricka som heter Leopard. Den var så ny att den inte fanns med på deras hemsida. Så jag kunde tyvärr inte visa den för L utan var ju tvungen att besöka dem. Det visade sig att det var ett smart drag av dem, eftersom det fick följa med fler saker hem....



Detta skoskåp fick sin plats i hallen. Det är jättefint men jag har inte bestämt om jag gillar placeringen. Slukar saker gör den iaf :) Precis som vår bil som fick med allt hem + barnvagnen utan problem. Ibland tycker jag om Audin, även om det itne händer ofta. Speciellt inte nu när det är dags för vinterdäck :(



Så ska jag lägga in en klagomål oxå. Jag passade på att gå med Siri från Ikea till Coop. Det var inte den bästa vägen dit. Fick gå på bilvägen några korta sträckor, gå på en plaskig grässtig, passera över ett läskigt övergångsställ 2 meter innan 110 skyltarna, och ett annat ställe som hade behövs övergångsställränder i backen. Den bit som VAR gång/cykelväg var full med hålor och halvdana lagningar. Jag antar att det ska bli bättre vägar mellan affärerna. Jag tänker iaf inte gå där igen om det inte görs nått. Så vem av er som läser detta kan fixa?!
Väl framme vid Coopen så bjöds det på kaffe, thaigryta o en hel massa annat! De fyllde 2 år och det skulle ju firas!

Jag har även fått ett riktigt PANGerbjudande som kanske skulle lugna mina shoppingnerver. Ja, vi talar om shoppingens mecka; Ullared! Tyvärr så vet jag itne om jag kan åka, än. Har andra planer just dom dagarna och skulle behöva en längre period av barnvaktande... men vi får se!

2 kommentarer:

Li sa...

Snygga grejer! Barnstolen fanns inte ens när jag var där i förra veckan. Vägarna mellan varuhuset och Ikea och det andra är ju fan livsfarliga. Jag och Greger gick där någon jul minns jag.. Det var typ 3 meter snödriva överallt.. värdelöst.

Li sa...

Snygga grejer! Barnstolen fanns inte ens när jag var där i förra veckan. Vägarna mellan varuhuset och Ikea och det andra är ju fan livsfarliga. Jag och Greger gick där någon jul minns jag.. Det var typ 3 meter snödriva överallt.. värdelöst.