tisdag 13 oktober 2009

Amningspass

Snart ger jag upp, det här med amningen alltså.

Då hon inte tog bröstet och mjölken verkar ha sinat trrappade vi ner amningen till 1 gång/dag.
Det passade bra att amma henne vid kl 6 målet på morgonen, så slapp vi lämna sovrummet.
Det gick bara sämre o sämre. Det är ett riktigt träningspass för oss båda att amma. Vi blir bara arga båda två. Hon visar det genom gallskrik och sprattel medan jag blir irreterad o åtålig.
När amningen tog så lång tid att vi inte han somna om mellan kl 6 målet o när klockan ringer kl 8 gav jag upp.

Senaste veckan har vi provat flaskan, som hon tycker såå mycket om, på morgonmålet. Det funkar kanon! Hon äter snabbt och somnar snabbt om. Som kompensation har vi försökt amma på dagen, när hon inte är aphungrig och vi båda har mer tålamod. Men nej. Det är bara skrik o tårar. Jag har kollat så det finns mjölk och det gör det.

Amningsnappen som hon inte ammade utan, förut, verkar hon ha glömt bort helt hur man använder. Inget verkar fungera. Har nån mer tips mottages dessa med öppna armar.

Annars kommer vi nog ge upp. Hon är ju iaf 3 månader om en vecka. Så lite antikroppar och annat har hon fått i sig och jag blivit av med =)

4 kommentarer:

Mel__666 sa...

Verkar ju som hon gillar flaskan bättre nu. Om du vill ge henne bröstmjölk fast hon inte vill amma kan du ju alltid pumpa ut mjölk.

Har tyvärr inga andra bra råd o ge dig just nu.

Jempan sa...

Jag tycker att Mel kom med en toppenidé där.

Li sa...

Håller med. Det blir ju mindre bökigt att pumpa än att försöka amma ilsken bebis iaf och hon verkar ju inte gilla att mixa sugtekniker. Gör det som känns bäst, magkänslan brukar ha rätt.

E-line sa...

Tack för alla kommentarer. Inte minst på mailen. Kommer inte pumpa, det är för mkt jobb för så lite. Det gör apaont oxå.

Amningen är nog ett avslutat kapitel.