tisdag 6 oktober 2009

Luffar runt som vanligt...

Att ha min mamma på besök är jätteskönt! Innan Siri kom kunde vi sitta o prata, läänge. Nu pratar vi ungefär lika länge, men hon med Siri i knät och jag runtvirrandes för att hinna göra massa annat.

Safira sov i mammas säng inatt. Då dög tydligen inte hennes kudde. Eller så var det för att dörren till hennes sovrum var stängd när hon gick o la sig.. Imorse la jag in Siri i mammas säng oxå o gick ner o tog en långdusch. Skönt!

Vi kom tillslut iväg till Sannamarken idag. Den var som vanligt. Kanske lite mindre kallt där iår. Eller så var det för att jag hade Siri på magen i selen och en ständigt gungande o vaggande på hela kroppen som höll igång temperaturen. Eftersom hon promt inte skulle ligga i vagnen passade vi på att fylla den med andra saker. Utan att nämna namn, men en av oss sa att hon kände sig som en utländsk kvinna som har barnvagnen till att fylla med varor....

Vi både träffade gamla vänner vi inte sett på många många år! Roligt! Sen åkte vi raka vägen till Brändåsen där vi lekte luffare. Tryckte in oss alla tre på handikapptoan för o byta om till 60-års kalaset. Siri behövde inte byta kläder med fick i sig lite ljummen mjölk från thermosen o ny blöja ist. Sen fortsate vi vår luffarlek genom o hämta upp en luffare på vägen. Larsa hette han. Han var medtvingad på släktträff. Passade ju så bra eftersom han jobbat i Jönköping så det var ju påvägen hem.... Hans jobbarkompis var inte lika imponerad, eftersom L tvingade honom att stå o vänta tills vi kom. Så han hade en varm bil att vänta i. Väl på plats gav han över bilnycklarna till kollegan.

Kalaset, var jättetrevligt! Jag fick träffa mina kusiner som jag verkligen inte träffar varje dag! Lollo har flyttat till Hammar, Linn till Blekinge o Rille till Göteborg. Ändå var det blekingetösen jag träffade sist. Där var vi förra sommaren o hälsade på. Och så har det ju ploppat upp massa kusinbarn. Siris sysslingar. Ludvig, Gry och Frida. Gullungar allihopa! Maten smakade utsökt oxå. hon är så duktig i köket den där Inger!

Ändå så drog vi hemmåt innan tårtan. Lite synd men S och L skulle hem o nattas ;P Åkte förbi brorsan som varit här o kidnappat med sig safira hem till sig så hon slapp vara själv. Där hade hon blivit bortskämd med mackaroner, smör o farligkorv.

Nu är det bara slutet på kvällen kvar.

1 kommentar:

Grannen sa...

Oj vad du hinner med mycket saker! Nice med mamsen-besök!! Passa på att göra lite saker på egen hand!! Snart är vi friska igen så vi kan komma över och inspektera hos er!!
Hörs!