onsdag 21 oktober 2009

Heldag

Var på öppenförskola på förmiddagen. Där var det en hel massa dagisbarn och andra som inte brukar vara där. Kul! Tyckte Siri som stirrade ur varenda kotte. En efter en. Sen blev hon hungrig. Käkade som en häst och somnade som en björn, inför vintern. Ja hon sov hela vägen hem och 2 timmar till! Perfekt, för då hann jag sätta alla lökar jag köpte i slutet av sommaren för dyra pengar och som reas ut nu, innan jag fått ner mina......

På eftermiddagen har vi varit hos vår trevliga granne. Där har vi lekt med duplo, läst böcker o fikat. Hon slängde ihop en supersmarrig kladdkaka som jag var tvungen o smaka på, trots att jag ska hålla igen på sötsaker på vardagar. Innan vi gick hem fick vi med oss en hel påse kläder och en hoppgunga =) Tack så jättemycket!! :) Hoppgungan är redan upphängd och provad. Safira som är storasystern i huset var tvungen o reka inför lillsyrrans hoppgungedebut. Hon sa; den funka! Siri har lite längre ben än Safira med det var busenkelt att fixa till längden för en tvåbening. Hon stormtrivdes förstås i den! Gungade lite lätt så hon fick prova med hon började stampa med fötterna direkt. Fattade galoppen på en gång :)

Nu tar hon en powernap efter alla dagens intryck.

Bilder kommer senare ikväll. Larsa ringde o meddelade att han blir kvar i J-köping över natten så har ingen att byta av med idag. Blir nog kvällsmat efter lillpluttan somnat, så jag kan slappna av efter en lång dag.

2 kommentarer:

Li sa...

Jag har tänkt kolla efter hoppgunga på Ullared. Vet att de har haft för 149 kr men vet inte om de finns kvar nu. Kul att Siri gillade! Vi kanske kan komma och provhoppa hos er om vi hinner innan avresan?

E-line sa...

Javisst, bara komma o prova.