torsdag 29 oktober 2009

Höstlov

Ja, inga aktiviteter den här veckan. I måndags hade vi lite öppenförskola här. Grannen med barnen var här o lekte. de hade med sig en liten väska med leksaker eftersom det är lite brist på sådant här... jag var förvirrad av helgens klockomställning o var uppe i GOD tid. Då hanns det med lite sconesbakning innan de anlände.

Igår träffades vi i föräldragruppen för en lång skogspromenad. Drygt en timme var vi ute o trängdes med vagnarna. Det har slyttat in en ny familj i området, som har kommit med i vår grupp. Lilla Ellen, 4 dagar yngre än Siri. Så nu är vi 2 flickor o 4 pojkar :) Vi hittade en genväg som vi provade, den var itne så torr alla gånger..... Nu har jag tvättat vagnen med en kökssvamp o tvål. Strålande! Nog för att jag är en lantis. men man behöver ju inte skyta med det.

I fjol, på trädgårdsmässan i Sthlm spanade jag nog som mest på vagnar. Då letade efter en snygg o bra själv. Det var så jag såg vilka som bodde på landet o vilka som var stasstattare ;)
Leriga hjul är aldrig fint.

Inga kommentarer: