tisdag 20 oktober 2009

Tänkte stanna hemma idag

I.o.m. min huvudvärk och tand såg jag fram emot en lugn dag här hemma. Jag drog på mig mjukisbrallor och rotade reda på en stoor tröja ur Larsas garderob. Det var mysdag. Efter att ha läst tidningen, gått en långpromenad, lekt i babygymmet, plockat ur diskmaskinen, gungat i babysittern, vikt tvätt, tömt sopor, slängt torkade blad o blommor, ja allt vad jag kunnat hitta på så tröttnade jag på hemmadagen.

Det blev ett besök hos Li o Amos. Li hade framkallat kort och de låg kors o tvärs över hela köksbordet. Det är himla kul med kort. Men svårt att "ta reda" på alla som man framkallar.
Idag har jag även fått klart för mig att barnvagnen aldrig kommer in i mitt hus. Där Li bor får man inte ha vagnen i trappuppgången så den står i lägenheten, där den även fungerar som Amos sova-middag-säng. Den måste verkligen dra med sig stora lass med grus in! Vill inte veta hur skitigt det skulle bli här hemma om vi tog in vagnen, vi som går på grusvägar o inga "rena" trottoarer. Men den där Casper hjälpte till att skit ner oxå. Han släpper päls som om han ville bli en nakenkatt.

Väl hemma på mina golv var det som natt o dag då L hade kommit hem o dammsugit o moppat golven. Det var inte den enda han hade fixat. Toaletterna var skinande rena. Altanen var iordninggjord för vintern, speglarna var putsade, brasan tänd och maten stod på bordet.
Bättre kan det inte bli! Jo! Han tog Siri under armen o gick upp o nattade henne när vi ätit. Själv behövde jag bara ge Saffran lite käk.

Nu är det vuxenmys på schemat och jag ska nog ta mig ett glas vin som blev över efter helgen. Även om det är vad L är värd ;) Men han vill ju inte ha. Han håller sig till sitt humle.

Inga kommentarer: