onsdag 14 oktober 2009

Ibland skulle nycklar vara större...

Skulle vara i Ånnaboda 10.30 imorse. Det stod promenad och picknick på schemat med föräldragruppsmammorna o bebisarna. Jag förberädde allt. Gjorde goda äggmackor. Värmde ersättning o hällde på thermos och trängde på mig ett par långkallingar.

Körde fram bilen till dörren o skulle lasta in vagnen. Då upptäcker jag att stötdämparna i bagageluckan har pajjat. Vi som bytte dem för max 2 månader sen... Luckan var svintung o lyfta upp då dämparna gjorde allt för att inte öppna den. Och som en fjäder ner, fast en typ 100 kg tung fjäder. Efter lite trixande med ett paraply så höll det upp luckan. Sen in o packa det sista, byta o mata S. När jag kommer ut igen har jag tappat bort bilnyckeln... Letar överallt. Letandet övergår till det där mindre effektiva letandet; rycka o slita i allt. Vänder upponer på väskan och andra saker. Letar 100 gånger i mina fickor eftersom det oftast är i just fickor man hittar borttappade saker tillslut. Nepp, ingen nyckel o nu är jag sen.

Letar på reservnyckeln som fortfarande inte har några batterier men det går ju o köra med den ändå. Bara att man får låsa manuellt. Startar bilen. Kommer på att jag har munkjacka på mig, under jackan. Kollar i Den fickan och hittar den vanliga nyckeln. Perfekt, nu har jag båda två med mig.... =)

Skyndar mig så gott det går till Ånnaboda. Men snirkliga vägar genom älgjaktsskog och frost gör att man får ta det lite lugnt. Mitt i all stress får jag för mig att NärkesKil är Garphyttan o jag tror att jag är framme. Inte då! Garphyttan 13 står det på skylten. Ringer Melinda o meddelar att jag blir ännu senare.... Hon har åkt vilse. Är borta i Lockenkil nånstans o har just frågat en tjej efter vägen. Hahaah! Vi är bra snurriga! När vi väl kommer fram blir det en härlig promenad i solen. Vi gick två varv runt sjön och sen fika vid badplatsen. Super mysigt. När vi ska åka hem igen träffar jag på pappa som är där o jobbar. Nåra elledningar som skulle grävas ner. Safira som redan var glad i alla mammor blev överlycklig över att få syn på Leffe mitt i allt skojj =)

Nu ska jag passa på o förnya gardinerna lite och läsa dagens tidning när Siri sover.

Inga kommentarer: