fredag 16 oktober 2009

Trevlig dag på stan

Ja, jag var som sagt i tid imorse! Kors i taket! Skulle möta grannen med barnen på stan kl 10. Blev lycklig när jag såg att hennes bil stod kvar på parkeringen när jag svischade förbi. Jag skulle komma före henne! =) Lyckan varade ända ut till Kvinnerstarondellen. Där gjorde oljelampan sig påmind. Stannade 2 sekunder senare i bussfikan o fick av motorn. Jaha? Vad göra? Det regnar, Siri är i bilen, jag kommer ingenstans. Suck!! Vågar jag starta bilen igen o smyga hemmåt?

Ringer min mekaniker (Larsa) Han godkänner min undran och säger att det finns olja i garaget.
Hemma igen. Regnet öser ner. Hittar oljan o börjar fylla. Stickan visade inte ens upp till mini. Oops... ska man komma ihåg att kolla oljan oxå? Jag vill bara tuta o köra :) Siri tröttnar på stillaståendet o börjar skrika. Jag är svart om händerna o vill inte ta i hennes små vita o rosa saker. Nu är jag sen. Soooom vanligt. Som tur var fick jag sms om att hon oxå blev sen.

Väl i stan provar vi BHar, men i våra konstiga storlekar fanns det inget bra ;-S Var på cafeét ovanför bibleoteket (Mumma?) där fanns gott om barn och leksaker! Vi känner oss kina hungriga o går till Shang Hai för att fylla magarna med lunch. Det är inte bara o äta o prata med 3 barn med....! Siri somnade i vagnen så hon gjorde inte så mkt väsen. De andra två blev kallade hulliganer av sin snälla mor. Jag skulle nog kalla dem barn =) Är inte alla barn mer lr mindre vilda? Jag tyckte bara det var kul! När vi kom med en dubbelvagn och en vanlig fick vi nästan onda ögat. A fick inte äta kinamat o blev otålig. Efter att ha spexat med hennes haklapp på våra och hennes huvud fick hon tag på lite friterat som hon klämde, kände o slickade på. Sen kände hon på glasrutorna. Haha! Då kom Kinesfarbrorn ut o påpekade att det blev märken på glaset. O fattade grejjen och la sina händer emot en annan ruta. Kinesfarbrorns blick var inte av den snälla, mysiga sorten. Han suckade o gick.... för att hämta rengöringsmedel o trasa. Vi var ändå påväg, kunde han inte vänta två minuter till?

Kul att prova på det riktiga familjelivet! A och O är väldigt snälla, lugna o gulliga barn. Alla barn kladdar väl så fort dom kan? Hon är ju inte ens året fyllt. Tack för idag, det var riktigt kul! =)

Nu är vi alla hemma. L oxå. Alla utom jag ligger o sover. Endast tomten är vaken ;)

2 kommentarer:

Susanne sa...

haha! Nästa gång vi vandaliserar så får vi vara beredda med kameran så alla andra kan se hur galna barnen är!!

E-line sa...

Haha, jaa, o nu nämde jag inte stöveln ;P