onsdag 30 september 2009

Vitaminbrus

Fortsättning.

Jag fick tips om hur jag får mitt hår lite mindre grönt. Ja, alla borde väl vid det här laget ha sett mitt grönskimrande hår!? Har ju haft egen brunn sedan barnsben, med undantag för några år, när jag bodde i stan.

C vitaminbrus eller ännu bättre; brus med extra magnesium (som ska inhandlas inom kort) skulle få bort endel av de kopparmetallerna eller vad det är i vattnet som gör håret grönt.

Jag tog en skål vatten o hade i några brustabletter sedan var det bara att försöka få ner håret där i. Tillslut hällde jag det som var kvar över huvudet, lät verka, och sen in i duschen o shamponera!

Resultat: Lite mindre träskmonsterhår. Efter ett besök hos frisören och en behandling till så ska det nog göra susen!

1 kommentar:

Li sa...

Nej det har jag missat. Förr om åren räddes du minsann inte varken grönt, blått eller rosa :)