lördag 5 september 2009

Fredagsnöje = promenad

Istället för att gå de gamla vanliga vägarna åkte vi in till staden för en promenad idag. Parkerade på väster o gick runt o tittade på flådiga villor utan trädgårdar, våldtäktsparker, en del slummiga områden och en massa hundar. Passade på att slinka in i Limpans nya lägenhet. Hon hade precis fått in flyttlasset i hennes nya etta när vi kom. Hon hade satt ngr karlar på att skruva ihop sängen inför första natten där. Kanske fick nån av karlarna sova över? Ingen vet.

Fortsatte vidare runt på väster och slank in på en glass hos Farmor Eivor i Västerpark. Nu bor Limpan o Eivor på samma gata men typ 1km ifrån varandra. Dumma Karlsgatan att vara lång. hatade sånna gator när jag körde taxi. Kungsgatan är en annan dum gata som delar sig på 3 ställen, så det inte går att köra över den. Det gäller att ha koll på både nummer och gator när man är chaffis.

Nu är vi hemma och har glott på fotboll(!!!) Ja, det händer inte ofta. Jag gillar ju som sagt inte sport. Ännu mindre att utöva den ;) Jag har iof mest suttit som ett ljus framför TV:n och funderat på helt andra saker, hämtat dryck o snacks, matat hunden me´t, pratat med L, men inte fått så mkt svar... Visade upp en coco (chokladkakan) för honom och påpekade att den hade blivit så mkt tunnare med åren. "Det är nog du som blivit tjockare" fick jag tillbaka, svin. Han ville inte smaka så jag kunde inte straffa honom heller.

Nu svär han över TV:n. Han får inte in kanalerna han vill. Tvingas kolla på AnimalPlanet där en tjock tant ramlat med en häst. Får försöka muntra upp han med lite coco, ändå.

2 kommentarer:

Li sa...

Vilket as han är den där. Rym med Siri vettja! Ni kan få söka skydd här inatt om ni vill. Fyllerummet står redo.

Therese sa...

tittade också på en tjock tant som ramlat med en häst! Fantastiskt spännande var det ju!
Har också en tråkig karl som ligger bakis på soffan när jag vill hitta på annat skoj! Himla tråkigt är det!