fredag 18 september 2009

Min mamma...

... Siris Mormor. Hur ofta sitter en mormor o surfar på internet? Siris gör! :) Det har skrivits och pratats om våra mammor i min gemenskapskrets. Att de inte är så "hajja" på datorer. För det första att de inte har någon att sitta vid. Och hade de haft det så kunde dom knappt hantera dem. Att de hört talas om deras döttrars bloggar, men har aldrig läst, och vill definitivt inte medverka på något sätt! Inte i text, inte i bild.
Min mamma däremot. Hon ...
1. Har en dator.
2. Använder den dagligen.
3. Läser min blogg dagligen.

Men här är hon lik de andras mammor... för hon vill inte kommentera på bloggen, för där "kan ju andra läsa!" Nej, hon skickar mail till mig istället och kommenterar. Låånga kommentarer. Inbakade med frågor och berättelser ur hennes vardag. Det är väldigt trevligt. Det med.

Siris Farmor och "Farfar" är oxå duktiga dataanvändare ;D

3 kommentarer:

Li sa...

Jag bävar inför den dagen min mamma lyckas ta sig in på bloggen.. Hon hatar sådant och snackar ofta skit om bloggfenomenet och framförallt de som sysslar me´t. Kul att Lena är mer positiv till det hela och t.o.m kommenterar, om är privat.

Linn sa...

Men, din mamma är ju in 80 år, Eline! Min mamma klarar också av att använda en dator, och pappa också, med sina 65 bast. Så jag tycker inte det är så imponerande, faktiskt... :P

E-line sa...

Hmm, nej det är hon ju faktsikt inte. Men om jag jämför min mor o far som ändå levde tillsammans i typ 25 år.... Så kan far inte ens dubbelklicka (!)