fredag 11 september 2009

Slicka padda!

Jag hann verkligen inte med att blogga, när det inte kom hem nån o avlöste mig på eftermiddagen, som vanligt. Jag packade iaf in mina småtjejer i bilen o for iväg hem till Li. Vi knatade iväg i solens varma strålar, först till ICA o posta skor som folk köpt av Li på Tradera och sen åt vi en lunchbaguette på Princess Konditori. Som för övrigt var ett himla gulligt och trevligt ställe. Sen gick vi under järnvägen till Holmen o knatade iväg på de långa gatorna. Siri somnade i bilen påväg in till stan och vaknade när vi nått Holmen. Sen var det bara skrikigt. Hon ville verkligen inte ligga ner. Inte äta och inte sitta i Amos nya o fina bärsele. Nej, inget var bra. Detta var vad jag fick stå ut med resten av dagen. Därav inget bloggande.

Idag när L kom hem var han mer än välkommen. Trotts att han var bakfull som ett djur (nej, de kanske inte är bakfulla så ofta, bara om dom ätit för mkt äpplen....) så kunde han ta hand om sin dotter medans jag smet iväg. "Skulle bara till Coop" Slutade med galen shopping på Plantagen, gå sick sack inne på ICA Maxi för att jag aldrig hittar det jag ska, och sen var klockan så mkt att jag ringde o beställde mat på Pizzeria Express för att plocka upp på hemvägen till familjen.

Innan han kom hem idag så var jag o Siri på Babysång i Hovsta. Alla från föräldragruppen skulle gå, men vissa hade sovit dåligt och andra skulle göra annat. det slutade med att Linda o lilla Vincent mötte upp oss utanför. Vi var som vanligt sena. Det var jättekul där. Många fina sånger o ramsor lärde vi oss. Med tillhörande rörelser. Sedan var det fika. Träffade bl.a. A, som vi köpte vårat hus av. Hon hade fått en dotter som var 9 månader. En vilding verkade det vara!

Safira verkar ha slickat på en padda idag oxå. När L kom hem (jag var itne hemma än) trodde han att hon kissat på sig, överallt. Men det var dregel. Det RANN ur munnen på henne. Såg flera stooora pölar både inne och ute på plattorna. helt sjukt. Fick iaf. fram på internet att det troligtvis har slickats padda. De har tydligen nått gift på ryggen som aktiverar dreglet. Några timmar senare hade det slutat rinna. Stackarn. Men hon var lika glad som vanligt under dregelperioden. Åt o drack gjorde hon med, så hon verkade ju inte lida, på något sätt.

Inga kommentarer: