tisdag 22 september 2009

Bra och dåligt

Lite uppdatering innan jag sticker iväg igen.

Vi har varit hos barnmorskan och vägt o mätt. Hon har gått upp lite för lite, men än är det ingen fara. Jag ville iaf ha en mellantid, innan 3-mån kontrollen, så det fick vi :) Hon har ätit lite dåligt de senaste dagarna, kanske har med det att göra? Eller att hon är så aktiv.... skriker, fladdrar med armar och ben och så ska hon ju hela tiden hoppa.... Det tar på bådas krafter! jag har fått mycket biffiga armmuskler, men har fortfarande en hel del som isolerar dem från att synas ;)

Berättade att vi börjat med MiniFom o att hon blivit lite lugnare. Efter jag sagt att vi tar 10-15 droppas (fast det står 10 droppar på flaskan) så sa hon; Ja, men nej, du får ta 40 minst! 10 gör ingen nytta.... Åkte raka vägen till apoteket o köpte en stor flaska, och sedan o köpte 3 flaskor radar till mina nya husdjur med vingar.

Väl hemma fick hon 40 droppar o sen mat. vet itne om det kan verka såhär fort alltså?! Men hon har legat själv o jollrat i säkert 30 minuter nu. Det har aldrig inträffat! 5-10 min max sen har det varit gallskrik igen. Hon har hängt som ett klistermärke på mig och jag hoppas att det kanske ger sig lite nu. det är ju mysigt att ha henne så nära, men barnaskrik så nära öronen är bedövande. Jag hör ingenting annat. Ser munnar röra sig, men alltså inget ljud....

Vad gäller getingarna, så har jag somsagt köpte 3 burkar Radar.... Ringde vårt försäkringsbolag (och hörde vad de sa hela tiden eftersom det var nån som var så go o lugn) de sa att jag fick ta ut anticimex hur mkt jag ville. Det var ingen självrisk alls. Ringde A-mex men där var det stopp. de ville inte skicka ut ngr gubbar för getingar dör ut när frosten kommer. Så det är bara o vänta. Välkommen frost.

Nu ska vi till öppenförskola i Axberg en liten stund. Spännande!

3 kommentarer:

Jempan sa...

skit anticimex! Gud va gött att det funkade med mera droppar. Tänk att det kan vara så enkelt. Skönt för både öron, hjärta och hennes lilla mage.

Mel__666 sa...

Hade Minifom droppar till Kirah med tror vi gav henne mellan 30 -40 droppar per gång. Löjligt att dom skrivet på flaskan att man ska ta 10 . 12 droppar typ. Minifom dropparna var nog våran räddningen de var som o få en ny bebis. Du undrar vart ja jobbar . Jag jobbar på blomsterlandet på almbyplan har arbetsplatspraktik där . Bättre än inget iaf valet var skaffa en praktik eller sitta hemma o rulla tummarna tills de dyker upp nått jobb. så valet va enkelt =)

Linn sa...

Ja, som sagt så ger Joel & Ida säkert 40-50 droppar till Doris, och sked till det är ju bara att glömma. :) Gött att det funkar bra i alla fall.
Hoppas husdjuren försvinner snart...!